Sporla üreyen omurgasız hayvanlar var mı ?‏‏‏‏‏

Eski sistemden alıntı yaparak soru cevapları yeni sitemize eklemeye çalışıyorum.


“ben lise öğrencisiyim ve biyoloji hocamız bize ders kitabının sporla üreme konusunda geçen ” Bazı bir hücreli canlılardan mantarlara, hatta bazı omurgasız hayvanlardan, tohumsuz bitkilere kadar çeşitli canlı gruplarında sporla üremeye rastlamak mümkündür.” cümlesinden sonra bize ödev olarak sporla üreyen omurgasız hayvanlar hakkında bir ödev verdi ama malesef bu konuda pek bilgi bulamadım eger bu konuda uzmanlıgınız varsa veya nereden yardım alabilecegimi biliyorsanız bana yardımcı olursanız çok memnum olurum :)”


Omurgasız hayvanlarda sporoza filumu sporla ürüyen tek hücreli canlılardır. Bunlar parazit olarak yaşarlar. Örnek olarak ise sıtma hastalığına sebep olan Plasmodium sp. verilebilir. Bu parazit, anofel cinsi sivri sinekler ile taşınır ve insana geçer.


Bilgilerinizde bir yanlış var her insanda olabilecegi gibi sorumun cevabını buldum ve biyoloji hocamdan yüzü kaptım yüz almama neden olan yanıt ise şu ; Mert bey, sporla üreyen hayvan yok. Eski sınıflandırma sistemlerinde sporla üreyen ptozozoonlar (tek hücreliler) hayvanlar alemi altında alındığından böyle bir yanılgı var. Son sınıflandırma sistemlerinde protozzonlardan sporozoonlar, omurgasızlar altında ele alınmakla beraber bunlar Animalia aleminde değil, Protista alemi içerisinde ele alınmaktadır. Aynı zamanda bir protozoolog olarak da Sporozoa’yı animalia içerisinde almıyoruz. Omurgasızlar içerisine dahil edilmekle beraber hayvan-benzeri tek hücreliler olarak kabul ediyoruz.

Ekte kitabın sizi ilgilendiren sayfalarını PDF olarak gönderiyorum.

Başarı ve kolaylıklar dilerim.

Prof. Dr. Bayram GÖÇMEN

Ege University, Faculty of Science,

Department of Biology, Zoology Section


Sorular eski sistemden üyelerimizin paylaşımları alıntı yapılarak iletiliyor, şizofrenik görünebilir




zoolog tarafından http://www.biyolojigunlugu.com/sporla-ureyen-omurgasiz-hayvanlar-var-mi-%e2%80%8f%e2%80%8f%e2%80%8f%e2%80%8f%e2%80%8f adresinde yayımlanmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biyom, Zonobiyom, Orobiyom, Pedobiyom nedir?

Habitat, Biyom, Biyotop nedir?